Thursday, May 23, 2013

Kita buat coklat pula


Anak anak buat coklat untuk makan makan cuti sekolah 

Gunakan coklat Beryl's milk compound
acuan kesukaan
tambahan krispi / kismis/kacang.
Cairkan coklat teknik double boiler


Coklat yang dah dicairkan masukkan sedikit ke dalam acuan bekukan dalam 2/3 minit dalam peti ais kemudian tambah intinya (krispi/kadang/kismis)
 
Tutup semula dgn coklat hingga penuh, simpan dlm peti ais 

Bila dah keras keluarkan dari acuan

Bungkuslah macam nak jual pula
 
Dah berjaya buat coklat yang simple ni. (Coklat punjut)
Dah lama tak buat busines bunga telur ni, sebab dah asyik buat bunga reben dan sulam reben di blog Roskraf.  Maka blog bunga telur ni sekadar perkongsian idea dan ilmu.  Aku memang jarang update post yang baru tapi iklan yang diberikan nuffnang boleh katakan terus menerus ada, tapi tak ada pelawat yang sudi klik-klik iklan tu, earning aku pun statik tak gerak, adalah dua tiga hengget je. Pelawat boleh tahanlah juga, walaupun tak sampai seratus pelawat sehari.  Sudi2lah ye derma klik klik, bukan bebayar pun tapi dapatlah masyuk cikit tabung nuffnang aku.  Terima kasih pada pelawat yang setia dan yang sudi klik klik iklan tu semoga murah rezeki kamu amin...

Trylah buat coklat tu, anak-anak dan kamu kamu semua tentu suka, nak buat jual pun boleh asalkan rajin.  Aku ni jenis yang tak pandai nak niaga, tambah pula niaga online, mati akal aku, tak terurus dan tak kesempatan nak ngadap laptop ni.  Cukuplah sekadar kongsi idea dan promot hasil krafangan ku dan hobiku.

Selamat berjaya dan jumpa lagi, mmmmm


No comments:

Post a Comment