Tuesday, April 19, 2011

Sampai juga hajatku bawa anak naik kapal terbang

Alhamadullilah sampai juga hajat aku nak bawa anak naik kapalterbang.  Tak kisahlah walaupun dalam negara saja.  Ya kami adik beradik membawa anak memasing untuk destinasi ke Sarawak.  Tentulah tambang murah Airasia.  Dah lama nak booking tapi tak dapat2, dah penuh saja.  Ini lah baru dapat.  6 Mei 2011 kami bertolak cuma untuk dua malam, 8 Mei 2011 kembali.  Bimbang nak lama-lama takut tak kecukupan bajet.  Ini kali pertama aku dan adik menguruskan perjalanan jauh (jauhlah jugak seberang laut).  Kami dah tempah penginapan di homestay  kerana kami membawa anak-anak yang masih sekolah dan kecil2, disamping tu jimatlah sikit.  Aku nak alami pula bagaimana menginap di homestay, selalu kan menginap di hotel.  Inilah peluang aku membawa anak bercuti, sebelum ini aku tak dapat merancang untuk bercuti memandang beberapa tahun lepas aku menjalani rawatan kesihatan dan bercuti sakit yang agak lama.  Aku pun menabunglah sikit-sikit untuk persediaan ini.  Semoga perjalanan kami berjalan lancar, selamat pergi dan selamat kembali. Insyallah, Amin..

No comments:

Post a Comment